کاربر مهمان، خوش آمديد!  ( ورود - عضويت )   امروز 6 مرداد ماه ، 1393
 
منوی اصلی
icon_home.gif صفحه اصلی
:: نقشه سايت ::

favoritos.gif لینک باکس های تمام اتوماتیک
tree-T.gif اولین لینک باکس عمران و معماریمحتواي جديد !
tree-L.gif لینک باکس اتوماتیک علم و فنمحتواي جديد !

icon_community.gif بخش كاربري
tree-T.gif پيغام شخصي
tree-T.gif تنظيمات کاربري
tree-T.gif ليست کاربران
tree-T.gif تبادل بنر
tree-T.gif تبادل لینک
tree-T.gif ارسال مطلب
tree-T.gif معرفي سايت به دوستان
tree-T.gif دفترچه یادگاری
tree-T.gif تماس با ما
tree-L.gif آمار بازديد
som_downloads.gif امکانات سایت
tree-T.gif نمايش ساده
tree-T.gif دريافت فايل
tree-T.gif مقالات سايت
tree-T.gif آرشيو موضوعي
tree-T.gif آرشيو مطالب
tree-T.gif مراحل ساخت سيمان
tree-L.gif لینکستان
tree-T.gif برترين های سایت
tree-T.gif جستجو پیشرفته

content.png مقالات
download.png دانلود فایل
download.png دانلود نرم افزار
download.png دفترچه محاسبات و نقشه ها
download.png دانلود آموزش نرم افزارها
download.png  گزارش های زلزله

book.jpg کتابخانه سایتمحتواي جديد !
کتاب های فارسی
tree-T.gif کتاب آموزشی اتوکد 2002
tree-L.gif دیگر کتاب های فارسی
کتاب های انگلیسی و زبان اصلی
tree-T.gif آئین نامه های خارجی
tree-T.gif سازه های بتنی و فولادی
tree-T.gif نرم افزارها
tree-L.gif سایر کتابهای لاتین

katuberling.png بخش تفريحي
tree-T.gif امتحان شانس
tree-T.gif طراحي چهره
tree-T.gif تست هوش
tree-T.gif فال حافظ

جستجو



پیامهای کوتاه

فقط کاربران عضو سايت ميتوانند پيغام کوتاه ارسال نمايند لطفا وارد سيستم شويد يا اينکه عضو شويد.

محصولات فروشگاه
مجموعه پروژه های سوله و جرثقیل
نقشه های اجزای سوله،دفترچه محاسبات طراحی و ...
جزوات ، اطلاعات ، نمونه نقشه و ...
سازه های فضاکار و سازه های خرپایی
جزوه آموزشی ، قشه های اجرایی و...
سیلو + برج خنک کننده +جرثقیل TowerCrane
نقشه های سازه ای اجرایی، فایل های SAP، هندبوک طراحی، آیین نامه طراحی و فایل های نرم افزاری و...
طراحی پل Bridge Design
مجموعه نقشه های تیپ اجرایی، فیلم،مجموعه مقالات و...
نقشه های سازه و معماری انواع سازه های خاص

- نقشه های سازه و معماری از انواع سازه های خاص
- مجموعه نقشه های سازه و معماری مجتمع ها
- مجموعه نقشه های تیپیک از دیتایل اجزای سازه
- و...
مجموعه پروژه های خاص طراحی سازه ها Cad

• تابلو بیلبورد تبلیغاتی
• مساجد با گنبد و مناره ( معماری و سازه ای )
• اطلاعات طراحی سازه های چوبی Timber Structures
• تاورکرین و فونداسیون جرثقیل
• سازه سر در مجتمع و پارک
• سازه کابلی
• و...
منهول ، و نرم افزار های مهندسی آب

- نرم افزارها (به همراه راهنمای فارسی)
- پروژه های دانشجویی و سایر مطالب مرتبط با سازه های هیدرولیکی
- به همراه فیلم های آموزشی و تصاویر مرتبط با سازه های هیدرولیکی
اطلاعات زلزله و بهسازی لرزه ای سازه ها
-
مجموعه آیین نامه ها
- مجموعه اطلاعات نحوه تحلیل های غیر خطی و تاریخچه زمانی در SAP , ETABS
- مجموعه سمینار های بهسازی لرزه ای
- مجموعه مقالات وتمرین های طراحی سازه ها در برابر زلزله
- و...

آخرين مقالات سایت
· اصول مدیریت و کنترل پروژه ها(قسمت اول )
· اصول مدیریت و کنترل پروژه ها(قسمت دوم)
· محدودیت های اجرائی سقف تیرچه بلوک
· ویژگیها و مشخصات فنی تیرچه پیش ساخته خرپایی
· روش ساخت مقطع برای برنامه های Sap, Etabs
· آشنائی با برنامه SAFE
· نحوه ترسیم نوار مورب در برنامه Safe
· نكته اي در مورد طراحي فونداسيون مت در SAFE
· گزارشی از علل خرابی سازه های فولادی
· تير ها (تنش مجاز خمشي 1)
· تير ها (تنش مجاز خمشي 2)
· تيرها (تنش مجاز خمشي 3)
· تيرها ( تنش مجاز خمشي 4)
· تيرها ( حل مثال )
· مزایا و معایب ساختمانهای فلزی
· عناصر و المانها
· گره ها و درجات آزادی>>قسمت اول
· طراحی دیوار برشی
· آشنایی با Etabs قسمت اول
· آشنایی با Etabs قسمت دوم
· آشنایی با Etabs قسمت سوم
· رسم گرید لاین Grid Line مورب در Etabs (قسمت اول)
· نحوه ترسیم خطوط شبکه
· گره ها و درجات آزادی (قسمت اول)
· عناصر و المانها
· چهار روش برای در نظر گرفتن نیروی شلاقی در ETABS
· کنترل پایداری سازه در برنامه Etabs
· Grid Line مورب در ETABS (قسمت سوم)
· نماهای ویژه در ETABS
· File Menu ?? New Model قسمت اول
· File Menu ?? New Model قسمت دوم
· عایق کاری ساختمان
· خصوصيات بتن سبك
· آجر و مشخصات آن (مشخصات فنی)
· انواع عناصر سطحی و خطی در ETABS
· بررسي رفتار لرزه اي ساختمان هاي بلند با سيستم سازه اي لوله اي در حالت وجود كمربندي از بادبند
· ستون ها ( قسمت اول)
· انتخاب ها در ETABS
· گروه و گروه بندی در ETABS
· SET-BUILDING-OPTIONS از منوي view
· گيره هاي موس در ETABS,SAP,SAFE
· جوشکاری سازه های فولادی
· زیر منوهای منوی SELECT
· معرفی کتابهای آموزشی sap2000
· آموزش منوی Options
· منوی Options قسمت دوم(ETABS)
· قابلیت جابجایی تدریجی به کمک فلش های صفحه کلید(etabs)
· دستورات ZOOM و PAN
· ابزارهای ترسیم در ETABS
· متن کامل یک خبرنامه در مورد GIS
· بارگذاري ساختمان هاي معمولي (تيرچه و بلوك)
· بادبند هاي همگرا (CBF) و باد بند های واگرا (EBF)
· تازه های tekla structures 11 تا tekla structures 13
· ترفندهای اتوکد AutoCad
· قابليت‌هاي جديد و تغييرات نرم‌افزار Microsoft Project 2007
· تعیین پس پردازنده جهت طراحی اعضاء
· محصور كردن بتن توسط آرماتور تحت حالت هسته مركزي در ستون هاي بتن آرمه
· تصاويري از دومين ساختمان بزرگ جهان
· گزارش تصويري از طولانی‌ترین پل جهان
· فهرست 146 کتاب فارسی مهندسی عمران
· متن کتاب‌های درسی فنی حرفه‌ای
· مشاهده کتاب " متره و برآورد " بصورت آنلاین
· نقشه های مطالعه کشور ایران و شهر تهران از دیدگاه لرزه خیری
· الماس چگونه تشکیل می‌شود؟
· معرفی تمام آتشفشانهای جهان
· سد بادی پرنده شکل در روسیه
· مثال از طراحی پل - Aashto Lrfd Bridge Design Examples
· 233 نکته اجرایی ساختمان
· كاهگل، شگفتى معمارى ايـرانى
· آنچه باید در ساختن خانه ها بدانید
· منابع برای پل ها (suspension bridges, and more bridge )
· کتاب تکنولوژی و کارگاه قالب بندی و آرماتور
· معماري هاي عجيب و غريب !
· بتن اليافی چیست؟
· مهندس برجسته ایرانی، عالی‌ترین جایزه افتخار در زمینه بلندمرتبه‌سازی را دریافت کرد
· آیا می دانید شاتکریت چیست ؟
· سر در دانشگاه تهران كار كيست؟
· بد ترین سقوط پل ها در یکصد سال گذشته
· نگاهی به اصول معماری سبز
· معمای قصر کورال کسل ( قصری که تنها یک نفر آن را ساخت )
· آجر-اتصال به سازه-نماو...
· فونی کلار
· « سدهای لاستیکی »
· اصطلاحنامه فني و مهندسي
· آجر و مشخصات آن
· مبانی زمین شناسی ساختمانی
· مهندسي معكوس چيست؟
· سوپرفريم R.c فناوري نوين براي مقابله با زلزله
· اثر حمل و نقل بر محیط زیست شهری
· منشا زلزله ها
· زهکشی چيست و چگونه ؟ ...........
· تکنولوژی جديد در عايقکاری رطوبتی ساختمان
· معرفی رشته های مجموعه مهندسی عمران
· نکات حائز اهمیت در سازه های بتنی
· توضيحات كامل در مورد سقف کرومیت
· پاسخ به سوالات در مورد آئین نامه 2800 ایران
· بند 5-1 پیوست 2 آیین نامه 2800 و ابهامات موجود در این زمینه
· بادبندهای خارج از محور و برخی ایرادات در طراحی این بادبندها
· معرفی کتابهای آموزشی ETABS
· معرفی کتابهای آموزشی SAFE
· عکس از پل های ویران شده
· نمایی از دبی در سال 1991 و 2005
· نمايي از هتل برج العرب
· عکس از پل ارتباطی بین سوئد و دانمارک
· مشخصات فنی برج میلاد
· قانون نظام مهندسی کشور
· سونامی
· استفاده از مصالح جديد به جاي فولاد
· زلزله چگونه اندازه گيري مي شود؟
· آنچه باید درباره گروت و ملات بدانیم
· پل های معروف آمریکا
· معرفی عجایب هفتگانه جدید جهان
· عکس های بسیار زیبا از نمای سه بعدی چند ساختمان
· کلکسیونی از عکس های داخلی،نما و غیره(قابل توجه مهندسین معمار و عمران)
· افتتاح بلندترین آسمانخراش جهان در دوبی
· مجموعه تصاویر مراحل ساخت نیروگاه سد مارون
· متره و برآورد و اصول اولیه پیمانکاری
· نقشه جغرافیایی ایران در 196 سال پیش
· دکوراسیون اتاق خواب
· جابجایی ساختمان 300 ساله در چین
· خانه ای از جنس ورق
· عجیب ترین جاده های دنیا
· معرفي پروژه عظيم «ابراج البيت»
· ساختمان ای ان جی در امستردام هلند [ING]
· زيباترين مساجد جهان
· یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان (عکس و توضیح)
· ساختماني با نمای بدن انسان !!
· اتاق خواب های مدرن(عکس)
· شگفت انگیزترین استخرهای جهان
· طراحی جالب یک مبل که تختخواب هم هست !
· بزرگترین مسجد آمریکا (توضیح+عکس)
· ماکت ساختمان های مشهور جهان
· راه پله های عجیب و جالب
· 20 ساختمان بسیار جالب از نظر معماری و سازه
· پارکینگ طبقاتی در آلمان
· بزرگترین استخر دنیا در شیلی ساخته شد+تصاویر
· 10 پل با بزرگترین دهانه در جهان
· مسجد آهنی مالزی؛ تلفیقی از سنت و مدرنیته
· برج Turning Torso - آسمانخراش چرخنده در سوئد
· مشاهده زمین‌لرزه نیوزلند و پس‌لرزه‌های آن در گوگل ارث
· زیباترین ایستگاه های متروی جهان
· مقایسه نقشه مترو در ایران و دیگر کشورهای جهان

آمار بازديد

لینکستان
تعداد لينكها: 124
تعداد شاخه ها: 4
تعداد بازدیدها : 40192


 لینکهای جدید 

 1: ایران ترجمه (129)

 2: سیستم های نورپردازی مدرن نمای ساختمان ها و برج ها (89)

 3: مهندسی عمران (102)

 4: صنعتی سازی به روش I.C.F (84)

 5: وبسایت دانشگاهی تخصصی مهندسی عمران (180)

 6: پورتال مهندسی معماری.عمران.شهرسازی.تاسیسات کرمانشاه (148)

 7: وبلاگ دانشجویان و مهندسین عمران ایران (189)

 8: وبلاگ تخصصی مهندسی عمران (آلاچیق) (188)

 9: بانک اطلاعات مهندسی عمران (239)

 10: میثم راستگو (160)


 آخرين بروز رساني 

 بیشترین بازدیدها 

 1: مهندسي عمران دانشگاه آذربایجان
[بازدید: 1375 دفعه]

 2: مركز دانلود عمران civil7
[بازدید: 1219 دفعه]

 3: پايگاه مهندسي عمران ومعماري آذربايجان
[بازدید: 1098 دفعه]

 4: مرجع نقشه هاي ساختماني
[بازدید: 859 دفعه]

 5: مهندسی عمران عمران
[بازدید: 853 دفعه]

 6: مجموعه كامل جزوات مهندسي عمران
[بازدید: 801 دفعه]

 7: ...پایگاه آموزشی تخصصی مهندسی عمران...
[بازدید: 797 دفعه]

 8: ملايرسازه (دست نوشته هاي يك دانشجوي مهندسي عمران )
[بازدید: 754 دفعه]

 9: نرم افزارهای مهندسی
[بازدید: 687 دفعه]

 10: EAST STRUCTURE
[بازدید: 652 دفعه]


آدرس سايت ها


 
توضيحات كامل در مورد سقف کرومیت
توضيحات كامل در مورد سقف کرومیت





سقف کُرمیت

در سیستم سقف کُرمیت از تیرچه های فولادی با جان باز در ترکیب با بتن استفاده می شود. در ساخت تیرچه های مذکور از یک تسمه، در بال تحتانی و نیز یک میلگرد خم شده در جان استفاده می شود. برای پرکردن فضای خالی بین تیرچه ها از قالب های ثابت مانند بلوک های سیمانی، پلی استایرن، طاق ضربی ، قالب های موقت فولادی (کامپوزیت ) و یا هر پرکننده سبک استفاده می شود. فواصل تیرچه ها بسته به نوع قالب از 73 سانتی تا 100 سانتی متر متغیراست ، روی سقف نیز با 4 الی 10 سانتی متر بتن پوشانده می شود.
تیرچه ها از نوع خود ایستا بوده و به همین علت هیچ نوع شمع بندی در زیر سقف مورد نیاز نمی باشدو تیرچه ها به نحوی طراحی می شوند که بتوانند وزن بتن خیس، قالب ها و عوامل اجرایی سقف را به تنهایی تحمل کنند.
پس ازاین که بتن به 75% مقاومت مشخصه خود می رسد ، تیرچه های فولادی با بتن به صورت یک مقطع مختلط وارد عمل شده و بارهای مرده و زنده سقف را تحمل می کنند.
سقف تیرچه و بلوک کُرمیت
با متداول شدن سقف های تیرچه و بلوک سنتی برخی از مشکلات سیستم طاق ضربی مرتفع شد. اما این سقف ها مشکلات دیگری را به همراه خود پدید آوردند که عمده ترین آنها ضرورت استفاده از شمع بندی در زیر سقف است.
شمع بندی علاوه بر دست و پاگیر بودن هزینه زیادی را نیز بر ساختمان تحمیل می کند. در سال 1363 با استفاده از بلوك کُرمیت به جاي طاق ضربي كه قبلا" در اين سيستم بعنوان قالب ثابت بكار مي رفت عملا" سقف تیرچه وبلوک کُرمیت وارد بازارشد.
این سقف به علت خود ایستا بودن تیرچه ها نیازی به شمع بندی ندارند و به همین علت از سرعت اجرای بسیار بالایی برخوردار می باشد. اجرای این سقف بر روی اسكلت های فولادی بتنی و دیوارهای باربر امکان پذیر می باشد.




.





سقف پلیمری کُرمیت
در راستای سبک سازی ساختمان، این شرکت هم زمان با ستفاده از قالب کامپوزیت و بلوک های پوکه ای اقدام به استفاده از مصالح پلیمری در ساختمان کرده است.
استفاده از بلوک های پلی استایرن نسوز در سقف باعث کاهش مصرف تیرچه تا حدود 20% و کاهش فولاد مصرفی سازه تا حدود 7% می شود.
سهولات اجرای این نوع سقف، باعث افزایش سرعت اجرا و درنیتجه کاهش هزینه های اجرایی می گردد. در عین حال در هزینه های حمل و نقل نیز صرفه جویی قابل ملاحظه ای صورت می گیرد. شیارهای مناسب ایجاد شده در زیر این بلوک ها باعث پیوستگی گچ و خاک در زیر سقف می گردد.
در جهت بهبود استفاده از مصالح پلیمری، بخش تحقیق و توسعه این شرکت مشغول مطالعات و بررسی های بیشتر می باشد.






سقف کامپوزیت کُرمیت
سیستمهای معمول کامپوزیت در امریکا عینا" با تیرچه های با جان باز انجام می شود و معمولا" همراه با گذاشتن یک ورق فولادی موجودار به عنوان عرشه و آرماتور بندی روی آن بتن ریخته می شود . در این سيستم قالب ماندگار است و قطعات جان نیز با بتن احاطه نمی شود. در طراحی سیستم قالب کامپوزیت کُرمیت، نظر بر آن بوده که علاوه بر سرعت و تطبیق با آیین نامه ها ، هر چه ممکن اقتصادی تر باشد. از این رو اولا" قالب باید قابل استفاده مداوم باشد، ثانیا" جان تیرچه با بتن پر شود که بتوان قطعات جان را اقتصادی تر طراحی نمود و از لرزش سقف نیز کاسته شود. سیستمهای کامپوزیت رایج در ایران که با تیرآهن ساده یا لانه زنبوری با تیر ورق استفاده می شوند، دارای جان باز نیستند.
در وهله اول قالب هاي سقف كرميت سه قطعه بوده و براي باز كردن ، قطعات آن بايد از يكديگر جدا مي شد ، با تحقيق بخش R&D اين شركت این قالب با بهینه سازی و استفاده از خاصیت تغییر شکل ارتجاعی فولاد به قالبی یکچارچه تبدیل شد.





این قالب در بین تیرچه ها قرار گرفته و بعد از گيرش اولیه بتن قالب از زیر سقف در آورده می شود . این قالب محاسن بسیار زیادی دارد و با سرعت چیده و جمع آوری می گردد و با دقت مختصری , بارها قابل استفاده است. این قالب هم اکنون در پروژه های مختلف این شرکت مورد استفاده است.
آخرین بررسی ها و دستاوردها نشان داد که بهتر است جهت تطبیق سیستم با سیستم تیرچه بلوک و استفاده از آرماتور حرارتی یک جهته و حذف آرماتور خمشی در دال فوقانی و در نتیجه صرفه جویی اقتصادی، فاصله لب با لب تیرچه ها حداکثر 75 سانتی متر باشد. مزیت این قالب در آن است که با رعایت دیگر شرایط آیین نامه می توان آرماتور دو جهته را حذف و فقط آرماتور عمود بر تیرچه را منظور نمود.
هم اکنون این شرکت قالبهای جدید خود را به انتخاب مصرف کننده در فواصل و ارتفاع مختلف آماده عرضه نموده است. فاصله محور به محور تیرچه ها حدود 85 سانتی متر تا 95 سانتی متر و با ارتفاع 20 تا 25 سانتی متر، بسته به انتخاب خریدار و با مشاوره دفتر فنی شرکت و نوع تیرآهنهای مصرفی در سازه و طول دهانه است.
سقف کاذب

سقف های کاذب اولیه به صورت قطعات پلاستیکی در سالهای 1365 به بعد در اولین سقف های کامپوزیت کُرمیت به کار رفت. اما گران بودن مصالح ، نچسبیدن به گچ و خاک و خزش (Creep) باعث گردید که استفاده از آن مقید گردد. از سوی دیگر انواع تولیدات ورق گالوانیزه به صورت رابیتس در شکلها و فرمهای مختلف و تولید مواد اولیه آن (ورق گالوانیزه) در ایران ، ما را به سمت استفاده از این محصول سوق داد.








سقف ضربی کُرمیت

به علت اجبار در استفاده ار مصالح فشاری از زمان های قديم استفاده از طاق قوسی متداول بوده و به همین جهت استفاده از سیستم طاق ضربی نیز به عنوان نوعی طاق قوسی رواج داشته است. وجود اشکالات عمده در عملکرد سقف های ضربی با تیرآهن مانند عدم ایجاد یک دیافراگم مناسب بین ستون ها و مصرف زیاد فولاد در مقایسه با مقدار باربری ، باعث شد تا در سال 1356 با ارائه طرحی بهینه « سقف ضربی کُرمیت » نسبت به اصلاح این سیستم اقدام گردد.
در سیستم طاق ضربی کُرمیت وجود بتن روی سقف می تواند یک دیافراگم مناسب بین ستون ها ایجاد کند و همچنین به علت بازبودن جان تیرچه ها مقدار زیادی در مصرف فولاد صرفه جویی می شود.




اگر چه از اين سيستم در انبوه سازي استفاده نمي شود ، اما براي پروژه هاي كوچك و يا دور افتاده ، هنوز هم كاربرد دارد.



مزاياي سقف کرميت


  • <LI dir=rtl>کاهش هزينه

    <LI dir=rtl>امکان حذف کش ها

    <LI dir=rtl>سرعت و سهولت اجرا

    <LI dir=rtl>عدم نياز به شمع بندي

    <LI dir=rtl>پايين بودن تنش در بتن

    <LI dir=rtl>سهولت اجرا داکت (بازشو)

    <LI dir=rtl>حذف رد فولاد در زيرسقف

    <LI dir=rtl>امکان اجراي همزمان چند سقف

    <LI dir=rtl>مقاومت نهايي و شکل پذيري بالا

    <LI dir=rtl>يکنواختي زير سقف (مصرف گچ و خاک کمتر)

    <LI dir=rtl>امكان نظارت بر اجراي سقف در طول عمليات اجرايي

    <LI dir=rtl>کاهش مصرف بتن و وزن کمتر سقف (حدود 20%)

    <LI dir=rtl>يکپارچگي سقف و اسکلت (مقاومت در طول اجراي سقف)

  • امکان طراحي و اجراي سقف با دهانه ها و باربري هاي خاص






عدم نياز به شمع بندي
طراحي سقف کرميت با اين فرض انجام مي شود که تيرچه ها به تنهايي (قبل از گرفتن بتن) توانايي تحمل وزن خود، بلوک، بتن خيس و عوامل اجرايي را داشته باشند. بنابراين سقف کرميت نيازي به شمع بندي در هيچ يک از مراحل عمليات اجرايي ندارد.
سرعت و سهولت اجرا
در اين سيستم، اجراي سقف نسبت به سيستم هاي مشابه آسانتر بوده و با سرعت بيشتري انجام مي شود. 48 ساعت پس از بتن ريزي، روي سقف قابل رفت و آمد و بارگذاري سبک بوده و مي توان عمليات ساختماني را ادامه داد که اين مزيت موجب سرعت در روند عمليات ساخت مي گردد.
امکان اجراي همزمان چند سقف
با توجه به اين که در سيستم سقف کرميت هيچ گونه شمع بندي وجود ندارد. عملا" مي توان چند سقف را براي بتن ريزي آماده کرد و هم زمان عمليات بتن ريزي را بر روي سقف ها انجام داد.
اين کار براي ساختمان هاي با طبقات زياد و يا زيربناي کم بسيار مقرون به صرفه و مناسب است.
يکپارچگي سقف و اسكلت
به علت جوش شدن تيرچه ها به اسکلت، پس از گرفتن بتن، سقف و اسکلت يکپارچه شده و مي تواند مانند يک ديافراگم صلب عمل کند. در اسکلت هاي بتني نيز با در نظر گرفتن قلاب هاي مخصوصي، امکان يکپارچگي بيشتري ايجاد مي شود.
امکان حذف کش ها
با توجه به يکپارچگي سقف و اسكلت، مي توان کش ها (اعضاي غيرباربر) را حذف کرد . حذف کش ها علاوه بر صرفه جويي در مصرف فولاد باعث يکنواختي بيشتر زير سقف شده و عمليات نازک کاري را به حداقل مي رساند.
پايين بودن تنش در بتن
به علت خود ايستا بودن تيرچه ها(تيرچه قبل از گرفتن بتن مي تواند وزن بلوک، بتن خيس و عوامل اجرايي را به تنهايي تحمل کند) تنش ايجاد شده در بتن بسيار پايين است .
آزمايش بارگذاري روي سقف هاي کرميت که مقاومت نهايي بتن آنها کمتر از مقدار مورد نظر بوده نشان داده که بتن با مقاومت پايين به ظرفيت باربري سقف لطمه اي وارد نمي سازد.
امکان طراحي و اجراي سقف با دهانه ها و باربري هاي خاص
در سيستم سقف کرميت امکان طراحي و اجراي سقف با دهانه هاي بلند و بارهاي سنگين وجود دارد. تاکنون سقف با دهانه 5/12 متر و همچنين سقف با شدت بار 7 تن بر متر مربع اجرا شده که در هر مورد آزمايش هاي بارگذاري ، ايمني سقف را تاييد کرده اند.
حذف رد فولاد زير سقف
اثر داغ آهن در سقف هاي ضربي به صورت خط تيره اي روي گچ مشاهده مي شود ولي در سقف کرميت به علت پايين تر بودن سطح بلوکها از تيرچه ها، پوشش گچ و خاک در زير تيرچه ها نسبت به بقيه نقاط سقف بيشتر است و همين امر سبب کاهش جذب ذرات معلق مي شود. بنابراين سايه فولاد بال تحتاني تيرچه ها مشاهده نمي گردد.
سهولت اجراي داکت (بازشو)
به علت فاصله زياد تيرچه ها (73 تا 100 سانتي متر محور به محور ) ايجاد داکت درسقف جهت عبور لوله هاي تاسيساتي نصب دودکش موتورخانه و شومينه نصب توالت ايراني و يا عبور کانال كولر به راحتي امکان پذير است و نياز به قطع کردن تيرچه ها نمي باشد.
نظارت بر اجراي سقف در طول اجرا
اكيپ هاي خاصي جهت نظارت بر سقف ها آموزش ديده اند تا در صورت تمايل مشتري در طي اجراي سقف ها نظارت مستمر بر نحوه عملكرد مجريان صورت پذيرد و از سلامت اجراي سقف چه از نظر فني و چه از نظر زيبايي اطمينان كامل حاصل گردد.
ارائه ضمانت نامه
اين شرکت باربري سقف هاي کرميت را که مطابق با ضوابط اجرايي و تحت نظارت مهندسين شرکت اجرا شده باشند ، با ارائه ضمانت نامه تضمين مي کند.
کاهش مصرف بتن و وزن کمتر سقف
به علت فاصله زياد تيرچه ها (حدود 75 سانتي متر محور به محور ) از مصرف بتن در حدود 20% نسبت به تيرچه و بلوک معمولي کاسته شده و نهايتا" وزن سبک تر مي گردد. استفاده از بلوک هاي پوکه اي و بلوک هاي پلي استايرن کرميت يا سيستم کامپوزيت نيزدر کاهش وزن موثر است.
مقاومت نهايي و شکل پذيري بالا
محاسبات و آزمايش هاي بارگذاري روي سقف نشان مي دهد که گسيختگي اين سيستم پس از تغيير شکل هاي بسيار زياد اتفاق مي افتد. « گسيختگي نرم» و اين رفتار سقف از نظر ايمني مطلوب است .






مزاياي سقف کامپوزيت کرميت


  • <LI dir=rtl>کاهش وزن سقف

    <LI dir=rtl>کاهش مصرف تيرچه

    <LI dir=rtl>کاهش هزينه هاي تمام شده

    <LI dir=rtl>عدم نياز به محل دپوي مصالح

    <LI dir=rtl>سهولت اجراي داکت و عبور تاسيسات

    <LI dir=rtl>سهولت اجراي سقف با دهانه هاي بلند

  • نداشتن لرزش نسبت به سيستم کامپوزيت معمولي


کاهش وزن سقف
از آن جا که در اين سيستم بلوک حذف مي شود، وزن بلوک از وزن سقف کاذب کاسته مي شود، اين کاهش وزن حدود 10% کاهش مصرف تيرچه ، 7% کاهش وزن در اسکلت و فونداسيون ساختمان نيز خواهد داشت.
کاهش مصرف تيرچه
از آن جا که آكس به آکس تيرچه ها در سقف کامپوزيت حداقل 85 سانتيمتر مي باشد، اين امر باعث کاهش مصرف تيرچه و در نتيجه کاهش هزينه ها مي شود.
سهولت اجراي داکت و عبور تأسيسات
خالي بودن فضاي خالي بين تيرچه ها امکان عبور تمام کانالها، داکتها، لوله هاي برق و ديگر تأسيسات را به راحتي فراهم مي نمايد.
نداشتن لرزش نسبت به سيستم کامپوزيت معمولي
با توجه به آنکه تيرچه هاي فلزي کرميت داراي جان باز هستند و در هنگام اجرا جان تيرچه کاملا" از بتن انباشته مي شود، سقفهاي کرميت داراي لرزش نيستند.
سهولت اجراي سقف با دهانه هاي بلند
سنگين بودن وزن بلوک و در نتيجه وزن زياد سقف باعث خزش بتن و ايجاد خطر در هنگام زلزله مي گردد که همواره يکي از مسائل خطر آفرين انواع سيستمهاي تيرچه بلوک با دهانه بلند مي باشد. در سقف کامپوزيت کرميت با توجه به سبکي وزن سقف و کاهش بار وارده به تيرچه ها ، اجراي دهانه هاي بلند با اطمينان خاطر بيشتري انجام گرفته و تنش بتن مانند تمام سيستمهاي سقفهاي کرميت بسيار پايين باقي خواهد ماند و بتن را دچار خزش ننموده و ضريب مقاومت سقف بالا مي باشد.
كاهش هزينه هاي تمام شده
كاهش وزن تير چه مصرفي ، كاهش هزينه هاي بلوك ، كاهش هزينه هاي حمل و نقل ، كاهش وزن اسكلت و فونداسيون ، نداشتن پرت ، سرعت اجراي بالا ، نصب سقف كاذب با كمتر از نصف هزينه سقفهاي كاذب موجود در بازار ، در مجموع باعث كاهش هزينه ساختمان ميگردد.
به طور مثال چون هر قالب فلزي براي حداقل سي بار استفاده ، طراحي و ساخته ميشوند ميتوان با تعداد محدودي از اين قالبها مساحت زيادي سقف اجرا نمود.
معمولا" اين موضوع در زمان اجرا با خريد يا كرايه تعداد مشخصي قالب انجام ميشود كه فقط شامل دو بار كرايه حمل ( رفت و برگشت قالب به كارگاه) انجام مي گردد و از هزينه بالاي حمل بلوك يا يونوليت و پرت زمان حمل جلوگيري ميشود.
ضمنا" بهاي بلوك و حمل آن كه در ابتداي پروژه بايد هزينه گردد، صرفه جويي مي شود . در صورت نياز بخشي از اين هزينه نه تمامي آن به صورت سقف كاذب ، آن هم در انتهاي پروژه هزينه خواهد شد.

منبع: http://www.kormitpars.com/


 


[--pagebreak--]


 



* معرفی سیستم *

 


 


 بطور کلی سقف تیرچه فولادی با جان باز دارای عملکرد دال یکطرفه می باشد . در این سیستم تیرچه عضو پیش ساخته ای است که به صورت خرپای دو سر مفصل به تیر های تکیه گاهی متصل می گردد . این تیرچه در دو مرحله تحت بارگذاری قرار می گیرد . د


 


 


 



: مرحله اول باربری

 


 


 


قبل از گرفتن بتن و در زمان اجرا , تیرچه بار مرده سقف شامل : وزن تیرچه , بلوک , بتن درجا و


 


 


بار زنده ( عوامل اجرایی ) را در حد فاصل تکیه گاهها تحمل می کند .ر



 


 


 


 



: مرحله دوم باربری

 


 


 


T پس از گرفتن بتن ( رسیدن به 75 درصد مقاومت مشخصه ) تیرچه به صورت یک تیر با مقطع


 


 


شکل در می آید که تمامی بارهای وارد بر سقف را تحمل می کند . د


: اجزاء تشکیل دهنده سیستم

 


 


 


 


تیرچهبلوکبتن



 


 



 


 


 


 


* اجزاء تشکیل دهنده سیستم *


 


 


 


 


تیرچه


 



تیرچه ها در فواصل مشخص ( معمولا 75 سانتیمتر ) به موازات یکدیگر روی تیرهای باربر قرار می گیرند . در ساخت تیرچه های مذکور از نبشی و میلگرد در بال فوقانی , تسمه و میلگرد در بال تحتانی و یک میلگرد خم شده در جان استفاده می گردد . تیرچه ها از نوع خود ایستا بوده و به این دلیل هیچگونه شمع بندی در زیر سقف انجام نمی پذیرد . د

 


 



بلوک

 


 



برای پر کردن فضای خالی بین تیرچه ها و بعنوان قالب زیرین بتن پوششی از بلوک استفاده می گردد . بلوکها می توانند سیمانی , پلی استایرن و یا قالبهای موقت فلزی باشند . بلوکها فقط پر کننده بوده و هیچ گونه نقش سازه ای در تحمل بارهای وارده ندارند . د

 


 



بتن

 


 



بتن قسمتی از تیر مرکب است که فضای درونی تیرچه ها را پر کرده و روی بلوکها را به ضخامت 5 تا 7 سانتیمتر می پوشاند . بتن پس از حصول مقاومت لازم , به کمک عضو کششی تیرچه ها بار وارده بر سقف را تحمل می کند .

 


 


 


 


 


* سقف تیرچه های فولادی با جان باز دارای مزایایی بشرح ذیل می باشد *


 





 











 


منبع:  http://www.ariansazeh.com/


[--pagebreak--]


عدم نیاز به شمع بندی

تیرچه های فولادی با جان باز طوری طراحی و ساخته می شوند که هنگام اجرا توان تحمل وزن خود , اجزای پرکننده بین تیرچه ها , بار دینامیکی ناشی از پمپاژ بتن , عوامل اجرایی و وزن بتن خیس را داشته باشند . بنابراین سقف با تیرچه های فولادی با جان باز در هیچ یک از مراحل عملیات اجرایی نیازی به شمع بندی نخواهد داشت . ر


__________________________________________________ _______________________




: امکان اجرای همزمان چند سقف





با توجه به عدم نیاز به شمع بندی در سیستم سقف تیرچه های فولادی با جان باز , امکان آماده ساختن چند سقف بر روی هم برای بتن ریزی براحتی وجود داشته و می توان عملیات بتن ریزی را همزمان انجام داد . که در این صورت بدلیل کاهش تعداد دفعات بتن ریزی خصوصا هنگامیکه تعداد طبقات زیاد بوده و مساحت هر سقف کم باشد , صرفه جویی اقتصادی بدنبال خواهد داشت .






سرعت و سهولت اجرا



عدم نیاز به شمع بندی , وزن کم مصالح مصرفی و امکان اجرای همزمان چند سقف باعث می گردد اجرای سیستم مورد نظر در مقایسه با سیستمهای مشابه , از سرعت بیشتری برخوردار باشد . امکان بارگذاری سبک در سیستم مورد نظر , اجرای سقفهای بعدی را در زمان کوتاهی پس از بتن ریزی میسر نموده و موجب کاهش زمان اجرا خواهد شد . نظر به اینکه سیستم مورد بحث نیاز به شمع بندی ندارد , چنانچه به هر دلیل عملیات بتن ریزی با تاخیر مواجه گردد , عملیات اجرایی سقفهای بعدی متوقف نخواهد شد . ر


__________________________________________________ _________________________






: کاهش میزان بتن مصرفی





مطابق نشریه شماره 151 سازمان مدیریت و برنامه ریزی ( ضوابط طراحی و اجرای تیرچه های فولادی با جان باز ) , فاصله به محور تیرچه ها در این سیستم 75 سانتیمتر می باشد . این مزیت در مقایسه با سیستمهای مشابه موجب کاهش تعداد تیرچه ها و چاله های بتنی شده و در نتیجه کاهش میزان بتن مصرفی را بدنبال خواهد داشت . ( بطور تقریبی یک متر مکعب بتن , ده متر مربع از سقف را خواهد پوشاند .)










کاهش وزن سقف





کاهش میزان بتن مصرفی با توجه به وزن مخصوص آن که عمده ترین بخش وزنی سقف را به خود اختصاص میدهد , موجب کاهش وزن سیستم تا میزان 20% در مقایسه با سیستمهای مشابه خواهد شد. ضمن اینکه استفاده از پرکننده های پلی استایرن و بلوکهای پوکه ای به کاهش وزن سقف کمک بیشتری خواهد کرد .همچنین وزن کم و تعداد کم تیرچه ها در مقایسه با تیرهای فرعی و یا تیرچه های مشابه , وزن سقف را به حداقل ممکن خواهد رساند


__________________________________________________ ___________________






تیرچه فولادی با بلوک پلی استایرن

__________________________________________________ ____________________



تیرچه فولادی با بلوک سیمانی

__________________________________________________ ____________________




تیرچه بتونی با بلوک سفالی

 

 



یکپارچگی سقف و اسکلت

در اسکلت فلزی که اتصال تیرچه ها به اسکلت با جوش انجام می شود و یا در اسکلت بتنی که انتهای تیرچه باید حداقل به اندازه 10 سانتیمتر داخل کلاف بتنی افقی یا تیر بتنی قرار گیرد, پس از رسیدن بتن به مقاومت نهایی , سقف و اسکلت به صورت یکپارچه عمل می نماید که به مفهوم عمل نمودن سقف به عنوان دیافراگم صلب می باشد . در این صورت انتقال بارهای جانبی از طریق دیافراگم به عنوان مقاوم در برابر بارهای جانبی به راحتی صورت گرفته و عملکرد بهتری از سازه به عنوان زلزله مورد انتظار خواهد بود. ر

__________________________________________________ __________________


: امکان حذف کش ها


در سقفهای تیرچه و بلوک معمولی به علت عدم امکان اتصال مکانیکی بین تیرچه ها و تیرهای فلزی , فرض بر این است که هماهنگی تغییر مکان جانبی قابها توسط کش ها تامین می گردد ولی در سیستم مورد بحث به این دلیل که تیرچه ها به اسکلت جوش می شوند , می توانند تغییر مکان جانبی قابها را هماهنگ سازند و دیگر نیازی به استفاده از کش ها نمی باشد . مزیت این عمل یکنواختی زیر سقف و صرفه جویی در مصرف فولاد خواهد بود . ر







مقاومت نهایی و شکل پذیری بالا





هنگام آزمایشهای بارگذاری ثقلی , سیستم سقف با تیرچه فولادی در تغییر شکلهای بسیار زیاد گسیخته می شود که بیانگر مقاومت بالای این سیستم نسبت به سیستمهای مشابه می باشد و در بارگذاری جانبی , بدلیل ناچیز بودن حداکثر تغییر شکل افقی دیافراگم نسبت به تغییر مکان نسبی طبقه زیرین , سیستم سقف مذکور از صلبیت بالایی برخوردار می باشد . چنین عملکردی ضمن تامین اولین گام در شکل پذیری سیستم ( ظرفیت استهلاک انرژی ناشی از باردینامیکی زلزله ) , رفتار دینامیکی سازه را بهنگام بروز زلزله بهبود می بخشد . ر

__________________________________________________ __________________


: پایین بودن تنش در بتن


با محاسبه مقطع مرکب در سیستم مورد بررسی , می توان بالا بودن تار خنثی را در مقطع معادل مشاهده کرد که بیانگر پائین بودن تنش در بتن می باشد . لذا می توان از بتن با مقاومت پائین تر در این سیستم استفاده کرد , بدون اینکه به ظرفیت باربری سقف لطمه ای وارد شود. ر


 



حذف رد فولاد زیر سقف

اثر یا داغ تیرآهن در سقفهای ضربی بصورت خط تیره ای روی گچ مشاهده می شود . ولی در این سقف بدلیل پائین بودن سطح بلوک یا هر پرکننده دیگری از تیرچه ها پوشش گچ و خاک در زیر تیرچه ها نسبت به بقیه نقاط سقف بیشتر است و همین امر سبب کاهش جذب ذرات معلق در هوا می شود . بنابراین سایه فولاد بال تحتانی تیرچه ها مشاهده نمی گردد . ذ ذذ



__________________________________________________ __________________





:یکنواختی زیر سقف




بدلیل عدم استفاده از شمع بندی در سیستم مذکور , هنگام ساخت تیرچه ها بسته به طول تیرچه خیز منفی به آن اعمال خواهد شد تا پس از انجام عملیات اجرایی سقف و با وارد شدن وزن بارهای مرده و زنده , سطحی یکنواخت در زیر سقف حاصل گردد . ر













کلمات کليدي : طراحی سقف کرومیت سقف كاذب سقف ساختمان عکس سقف کاذب انواع سقف

© کپی رایت توسط : سایت علم و فن (کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط و متعلق به این سایت است.)
برداشت مطالب فقط با اجازه کتبی و ذکر منبع امکان پذیر است .

نوشته شده در تاریخ : 2 خرداد ماه ، 1387 (21144 مشاهده)

[ بازگشت ]
صفحه اصلي |  جستجو |  دريافت فايل |  آرشيو اخبار |  تماس با ما
Site Map


         




  

PHPNuke Farsi [MT Edition] Project By PHPNuke.ir

www.mashhadteam.ir